Per la dignitat del poble, els dimecres a les 20h a la plaça del Mercat.
dilluns, 25 de març del 2013
Coneix l'escola Vilamagore, una escola lliure, democràtica i pública.
Els nens i nenes de l'escola Vilamagore a Sant Pere de Vilamajor s'han tancat a l'escola aquest divendres 22 i dissabte 23 de març per defensar l'obertura de P3 pel curs 2013-2014, que vol tancar la consellera Rigau (CiU), dins de les seves retallades en educació. La tancada i les activitats han estat organitzades pels nens i nenes de 6è (11-12 anys).
Cançons per animar la tarda.
L'hora de sopar!
Fi de la jornada: nens i nenes, papes i mames, veïns i veïnes es queden a dormir a l'escola.
Els més grans s'encarreguen del control d'accés i de cuidar dels més petits.
Pancarta a l'entrada de l'escola, els nens ho tenen ben clar: La unió fa la força.
Molts veïns i veïnes han pasat a veure'ls, han muntat activitats i han dormit amb ells, per això els nens i nenes volen mostrar el seu agraïment. Un video realment molt tendre:
A Sant Pere de Vilamajor tenim un petit tresor que potser no sabem apreciar prou bé. Aquesta escola no és capdavantera i internacionalment reconeguda per aplicar tècniques memotècniques o d'alt rendiment, que faciliten una acumulació de coneixements superior al de la resta de nens i nenes de la mateixa edat, sinó que ho és per les metodologies "vivencials" d'aprenentatge.
L'objectiu de tota escola és primer preparar el jovent perquè siguin útils a la comunitat, i segon, preparar-los perquè siguin capaços d'organitzar-se i desenvolupar-se en la vida. En aquest segon objectiu és on resulten especialment útils les metadologies "vivencials".
Un clar exemple d'aquestes tècniques "vivencials" i del seu potencial es mostra en el següent vídeo, de visualització imprescindible per poder valorar l'escola del nostre poble en tota la seva magnitud.
Què puc fer per recolzar els nens i nenes de l'escola Vilamagore en la seva lluita?
Comparteix el video on els nens i nenes de l'escola agraeixen el recolçament.
Aprofita si tens fills menors de 12 anys i escolaritza'ls també a l'escola Vilamagore. Vine a Sant Pere de Vilamajor per a què gaudeixin d'una educació lliure, democràtica i vivencial, i que encara ofereix l'educació pública. No s'ho mereixen els teus fills?
Parla amb veïnes, companys de feina, amics i amigues, familiars, tothom que tingui nens o nenes per escolaritzar i així coneguin aquest projecte educatiu. Que vinguin a Sant Pere i a l'escola Vilamagore. Els nens i nenes s'ho mereixen.
La metodologia vivencial, una eina per a l'autorealització de nens, i també d'adults.
La metodologia vivencial, una eina per a la resolució de problemes, per a nens, i també per adults.
Home, no se qui ha publicat això però m'agrada. Seria bo que tots entenguéssim que és esencial, inclús quan es te raò, que la organització horizontal és primordial. Que les crisis, inclosa la del Vilamagore, es supera via la cooperació. Que la cooperació es basa en el respecte encara que l'atre estigui “equivocat”. Cal parlar i parlar i no prendre decisions que cremen les possibilitats i els drets dels altres que no son altres sinó membres d'una mateixa comunitat. D'altra manera no s'aconsegueix l'emancipació col·lectiva sinó l'èxit de l'ego d'una quants. Tenim un exemple clar de lideratge vertical i com afecte aquest a la comunitat si comparem el èxit del ego del sr Mouriñho i el reial madrid en contrast amb el del Barça on sigui quin sigui el seu entrenador del moment o el seu president hi ha hagut una emancipació collectiva real. Queda clara quina és la comunitat emancipada, no? Felicitats per la informació aportada. Ara cal que la sapiguem aplicar a nivell dels nostres ajuntaments, associacions, ampes, families etc. I uf! Això és molt difícil quan es té la raò i ens bull la sang!
Home,
ResponEliminano se qui ha publicat això però m'agrada. Seria bo que tots entenguéssim que és esencial, inclús quan es te raò, que la organització horizontal és primordial.
Que les crisis, inclosa la del Vilamagore, es supera via la cooperació. Que la cooperació es basa en el respecte encara que l'atre estigui “equivocat”. Cal parlar i parlar i no prendre decisions que cremen les possibilitats i els drets dels altres que no son altres sinó membres d'una mateixa comunitat.
D'altra manera no s'aconsegueix l'emancipació col·lectiva sinó l'èxit de l'ego d'una quants. Tenim un exemple clar de lideratge vertical i com afecte aquest a la comunitat si comparem el èxit del ego del sr Mouriñho i el reial madrid en contrast amb el del Barça on sigui quin sigui el seu entrenador del moment o el seu president hi ha hagut una emancipació collectiva real. Queda clara quina és la comunitat emancipada, no?
Felicitats per la informació aportada. Ara cal que la sapiguem aplicar a nivell dels nostres ajuntaments, associacions, ampes, families etc. I uf! Això és molt difícil quan es té la raò i ens bull la sang!